Siirry sisältöön
🚚 Vähintään 79 € tilauksille ILMAINEN TOIMITUS! 🚚
🚚 Vähintään 79 € tilauksille ILMAINEN TOIMITUS! 🚚

Palautusohjeet

Palauttaminen on sinulle ilmaista, kun toimit alla kerrottujen ohjeiden mukaisesti, joten tutustu huolellisesti ohjeisiin.

Miten saan palautettua tuotteet?

1. Täytä palautuskaavake

Täytä tilauksesi mukana tullut palautuskaavake. Muista merkata kaavakkeeseen kaikki palautettavat tuotteet, että saamme käsiteltyä palautuksesi oikein ja mahdollisimman nopeasti. Mikäli et saanut palautuskaavaketta tai se on kadonnut, kirjoita tilausnumerosi, yhteystietosi (ml. puhelinnumero / sähköpostiosoite) sekä palautettavien tuotteiden tiedot (tuotenumero, tuotteen nimi ja koko) ja muut palautuksen käsittelyyn tarvittavat tiedot tyhjälle paperille.

2. Pakkaa palautettavat tuotteet

Tarkasta, että palautettavat tuotteet ovat puhtaita (ettei niissä ole esimerkiksi lemmikkieläinten karvoja), laita ne alkuperäisiin tuotepakkauksiinsa ja pakkaa kaikki palautettavat tuotteet kuljetusta kestävään palautuspakkaukseen (käytä mahdollisuuksien mukaan alkuperäisen lähetyksesi pakkausta). Laita täyttämäsi palautuskaavake mukaan samaan palautuspakkaukseen.

3. Kiinnitä palautustarra palautuspakkauksen päälle

Toimitamme tilauksesi mukana valmiiksi täytetyn palautustarran, jota käyttämällä saat tehtyä palautuksen helposti ja ilmaiseksi. Kiinnitä palautustarra palautuslähetyksesi päälle.

Mikäli et saanut palautustarraa tai olet kadottanut sen, voit silti tehdä palautuksen ilmaiseksi kirjoittamalla palautuspakkauksesi päälle seuraavan asiakaspalautusosoitteen:

Asiakaspalautus
Palautustunnus 674337
yvolve.fi PL 191
80101 Joensuu

Jos haluat tehdä palautuksen Postin pakettiautomaatin kautta, luo palautuksellesi Helposti-koodi, käyttämällä tilauksesi alkuperäistä lähetystunnusta.

4. Vie palautuspakkaus postiin

Vie palautuspakkauksesi haluamaasi postin palvelupisteeseen. Jos lähetät palautuksesi Helposti-koodilla, vie palautuksesi valitsemaasi pakettiautomaattiin.

Muista ehdottomasti ottaa palautuksestasi talteen kuitti, sillä tällöin palautuslähetyksesi on mahdollisen katoamisen sattuessa Postin vastuulla. Huomioithan, että ilman kuittia me emme voi ottaa vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta ja se on silloin täysin asiakkaan vastuulla!

Tärkeää:
Palautukset tulee tehdä aina Postin kautta, yllä annettujen ohjeiden mukaisesti, jolloin palauttaminen on sinulle ilmaista. Älä koskaan tee palautuksia esim. matkahuollon kautta jälkivaatimuksena!

Mitä tuotteita voin palauttaa?

  • Tuotteita, joiden vastaanottamisesta on kulunut enintään 30 päivää
  • Tuotteita, jotka ovat käyttämättömiä ja jotka voidaan laittaa uudestaan myyntiin
  • Tuotteita, jotka palautetaan alkuperäisessä tuotepakkauksessa ehjillä etiketeillä/tarroilla
  • Tuotteita, joiden kutistemuovi / sinetöinti on vahingoittumaton
Mitä tuotteita en voi palauttaa?
  • Tuotteita, joiden vastaanottamisesta on kulunut yli 30 päivää
  • Käytettyjä tuotteita, joita emme voi enää myydä uusina eteenpäin
  • Tuotteita, jotka eivät ole alkuperäisissä tuotepakkauksissa
  • Lahjakortteja
  • Kaupanpäällisiä
  • Tuotteita, joiden kutistemuovi / sinetöinti on avattu (esim. keräilykortit, lautapelit, palapelit ja korttipelit).
  • Alusvaatteita ja uima-asuja, mikäli niitä on käytetty (tuotteita saa sovittaa, mutta sovittaminen täytyy tehdä sitten, etteivät ne likaannu ja ettei niiden hygieenisyys vaarannu).
  • Yllätyssettejä ja -tuotteita
  • Tuotteita, joiden ominaisuus (väri, muoto tai jokin muu) perustuu sattumanvaraisuuteen (esim. keräilyfiguurien Chase-ominaisuus)
  • Suljetuissa pakkauksissa toimitettavia tuotteita (esim. piilolinssit ja korut), ei voi palauttaa terveys-, turvallisuus- tai hygieniasyistä, mikäli pakkaus on avattu
  • Ääni- ja videotallenteet sekä ohjelmistot, kuten pelit (esim. CD, LP, DVD ja Blu-ray), jos kutistemuovi / sinetöinti on avattu
  • Tuotteet, jotka on valmistettu tai joita on muokattu henkilökohtaisten toiveidesi mukaisesti

Jos olet eri mieltä palautusehtojemme tulkinnasta tilauksesi kohdalla, pyydämme sinua ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme ratkaisemaan riitatilanteet aina molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla.

Sinulla on aina mahdollisuus viedä asiasi myös kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Euroopan komissio tarjoaa myös verkkosovelluksen verkossa tehtyihin myynti- tai palvelusopimuksiin liittyvien riitojen ratkaisemiseksi.

Minulle toimitettiin vääriä / vaurioituneita tuotteita tai paketti oli vaurioitunut kuljetuksessa - mitä teen?

Jos tilauksesi mukana toimitetaan vääriä tai vaurioituneita tuotteita, reklamoi siitä asiakaspalveluumme viimeistään seitsemän päivän kuluessa tilauksesi vastaanottamisesta. Sovimme sitten kanssasi tapauskohtaisesti miten tilanne korjataan.

Mikäli pakettisi on vaurioitunut kuljetuksessa, avaa se Postin virkailijan läsnä ollessa ja tee reklamaatio mahdollisista tuotevahingoista. Pyydä reklamaatiosta kuitti itsellesi ja pidä se tallessa. Ota sen jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme, niin sovimme kanssasi miten tilanteessa toimitaan.

Voinko vaihtaa tuotteita toisiin tuotteisiin?

Voit vaihtaa tuotteita vapaasti muihin tuotteisiin edellyttäen, ettei kyseinen tuote kuulu kohdassa "Mitä tuotteita en voi palauttaa?" mainittuihin tuotteisiin. Huomioithan kuitenkin, että palautamme sinulle palautettujen tuotteiden hinnan takaisin ja voit tehdä korvaaville tuotteille kokoonaan uuden tilauksen.

Kuinka nopeasti palautukseni käsitellään?

Käsittelemme palautuksia joka arkipäivä, joten normaalisti palautuksesi käsitellään 1-2 päivän kuluessa sen saapumisesta Joensuun toimipisteeseemme. Hetkellisiä viivästyksiä voi ilmetä (esim. joulun aikaan). Heti kun palautuksesi on vastaanotettu ja tarkastettu, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse.

Miten maksatte palautukseni arvon minulle takaisin?

Lähtökohtaisesti maksamme aina hyvityksen takaisin alkuperäisellä maksutavalla (= maksutapa, jota käytit tilausta tehdessäsi). Mikäli tämä ei ole mahdollista, sovimme kanssasi miten hyvityksen maksaminen tapahtuu.

Kuinka nopeasti maksatte rahani takaisin?

Hyvitys maksetaan sinulle 5 - 7 arkipäivän kuluessa palautuksen käsittelystä laskien.

Etkö löytänyt tältä sivulta vastausta kysymykseesi?

Voit ottaa kaikissa mahdollisissa kysymyksissäsi yhteyttä asiakaspalveluumme.